|
Post by Lucilius on Dec 9, 2004 11:16:53 GMT -5
als dit nu niet klopt, kan de hele moorgatbrouwerij ze dan is het waarschijnlijk zo iets als vaginabier, klotebier of kakbier nem. ik ben boos. en teleurgesteld. en best wel zielig ook.
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 9, 2004 11:21:42 GMT -5
hoera! oef..... Een nieuwe vraag dan: In lang vervlogen tijden was mijn grootmoeder ongeloofelijk hip. Frank Zappa was dat in die tijden ook. Hij was zelfs zodanig geniaal dat het merendeel van de muzikanten in de jaren '60, '70, '80 en zelfs '90 nog niet eens aan zijn hielen kwamen wat betreft 'hip-heid'. Daarom ook hebben een aantal groepen geprobeerd om zijn muziek te sampelen (zoals dEUS), of gewoon te incorporeren (moeilijk woord - pas op!). Een tijd geleden kwam dan ook een niet zo geniale Nederlandse band op het idee om de geniale Zappa te gebruiken in één van hun liedjes. De vraag is dan ook: over welke groep gaat het hier, welk nummer en welk nummer van Zappa. Tip 1: het is niet wijlen A. Hazes Tip 2: het is inderdaad al een aantal decennia geleden. Veronderschuldiging 1: ik hoop dat zij de enigen zijn (bij mijn weten toch) die zich daaraan gewaagd hebben...
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 1:19:31 GMT -5
Damn, in het geval van Deus wist ik het. Dat baslijntje.
Een niet zo geniale Nederlandse band. Moeten we die kennen? Ik dacht even aan The Nits of The Golden Earring, maar die zijn wel geniaal, dus die kunnen het niet zijn.
Flairck? Fluxury? DJ Tiësto?
Ben ik al warm?
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 2:05:31 GMT -5
Qua tijdsafbakening zit Golden Earring ongeveer wel goed.
Je moet de groep trouwens zeker kennen - ongetwijfeld kan je een aantal van hun nummers meeneuriën...
Ik laat jullie nog even nadenken dan...
(trouwens: kan er op de kwis maandag niet wat meer muziekvragen gesteld worden - en dan heb ik het over muziek, niet repetitief gedruis of nederlandstalige kolder...)
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 2:35:03 GMT -5
Het probleem is, als er muziekvragen gesteld worden weet nauwelijks iemand het antwoord. Deze week een reggae-nummer, tja, dat moet dan wel Bobje Marley zijn. Peter Tosh tiens. Maar ik zal mijn best doen. Goed, we zoeken dus een Nederlandse groep die de ijdele hoop had Zappa te misbruiken. George Baker Selection?
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 2:41:14 GMT -5
(for the record: ik had Peter Tosh juist...)
en neen, een andere groep... ;D
|
|
|
Post by eLMO on Dec 10, 2004 2:52:00 GMT -5
Helaba, wij hadden Peter Tosh wel! (Goei gok trouwens ;D) Van deze vraag heb ik echter geen flauw idee ...
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 3:17:32 GMT -5
Nauwelijks iemand, er waren er inderdaad enkele juist. Maar nauwelijks.
Zijn er nog tips voor de groep? Waarom is deze vraag zo moeilijk? Waarom weet ik iets niet van Zappa? (Alhoewel dit eigenlijk weinig met Zappa zelf te maken heeft)
Is het een populair (nu ja) nummer van Zappa of eerder iets klassiek? Als het iets klassiek is heb ik nog wel een iets uit de donkere krochten van mijn memorie opgedist: Ekseption. Zoniet zal ik eens moeten googlen vrees ik.
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 3:33:50 GMT -5
het is één van zijn oudste nummers, erg aanstekelijk, daterend uit de late jaren '60 (!)... TIP: je zou spontaan in je blootje rondhuppelen... hail to FZ
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 4:21:01 GMT -5
TIP: je zou spontaan in je blootje rondhuppelen... Dan zal het wel niet "Don't eat the yellow snow" zijn Pff. Camarillo Brillo? Staat geloof ik op dezelfde CD. Maar ik begin alsmaar wanhopiger te worden.
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 4:25:37 GMT -5
yellow snow staat op apostrophe camarillo brillo staat op overnite sensation
het gezochte nummer staat op één van zijn eerste platen...
TIP 2: het zappa nummer komt uit 1968
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 4:35:39 GMT -5
yellow snow staat op apostrophe camarillo brillo staat op overnite sensation Op dezelfde CD dus (deze twee LP's hebben ze samen op één CD gezet, toch de versie die ik heb) Maar het moet Take your clothes of when you dance zijn. Ik heb echter geen enkel idee van een cover of mishandeling door een andere groep. Iemand?
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 4:38:56 GMT -5
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 4:40:56 GMT -5
Een laatste gok: Gruppo Sportivo?
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 10, 2004 4:42:37 GMT -5
Een laatste gok: Gruppo Sportivo? Holy Fuck, als gok kan dat echt wel tellen!!! nu het nummer nog...
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 4:47:38 GMT -5
Het nummer weet ik niet, ik ken niet zoveel van de groep. Kwestie van goede smaak en degelijke opvoeding. ps blijkbaar blokkeert dit forum automatisch woorden als fuck shit damn
|
|
|
Post by wobble on Dec 10, 2004 4:49:07 GMT -5
hahaha
ik schreef sjit en dat ding verandert het in nuts
shitshitshitµ<br>
|
|