|
Post by wobble on Jan 1, 2005 8:59:45 GMT -5
Gewoon Halloween was ook goed geweest hoor.
Aan jou!
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 3, 2005 8:30:54 GMT -5
ik ben er weer helemaal klaar voor. Laat die makkelijke vragen maar komen!
(een gelukkig jaar trouwens allemaal - dat wij ook nu eens mogen winnen op de kwis; dat is MIJN goede voornemen voor 2005 - nu afwachten of het zal lukken...)
|
|
Mao
baby
|
Post by Mao on Jan 3, 2005 10:31:54 GMT -5
Wij hadden net terug met de overwinning aangeknoopt, halen ze daar geen kerstvakantie uit de mouw om ons ritme terug te breken ;D CY all tonight, dat de beste mag winnen
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 3, 2005 10:34:10 GMT -5
ik dacht dat er vanavond nog geen kwis was ...
(kwestie van het ritme echt goed te breken) ;D
|
|
|
Post by negoeie on Jan 4, 2005 5:54:43 GMT -5
Gewoon Halloween was ook goed geweest hoor. Aan jou! Ah, ik mag een nieuwe vraag stellen Op welk literair meesterwerk is "Sympathy for the devil" van the Stones geïnspireerd?
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 4, 2005 7:10:32 GMT -5
waarschijnlijk wel Dr. Faust, zeker? ...
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 4, 2005 8:41:57 GMT -5
ik heb het opgezocht en het klopt langs geen kanten mijn vorig antwoord...
ik veronderstel dat er nog steeds geen gebruik van het google mag gemaakt worden - dus zal ik het antwoord uit het volgende citaat weglaten:
The lyrics were inspired by ***, a book by *** that Marianne Faithful gave to Mick Jagger. In the book, the devil is a sophisticated socialite, a "man of wealth and taste."
zo zie je maar - de duivel is een sjofele peer.
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 6:26:59 GMT -5
mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? mag ik het zeggen? pleeeeese?
|
|
|
Post by negoeie on Jan 5, 2005 6:48:49 GMT -5
Bah ja zeker? Dan moet ik het zelf niet meer zeggen ;D
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 6:53:56 GMT -5
(nu hoop ik echt wel dat het juist is... ik heb al een paar pijnlijke momenten beleefd op dit forum...)
The Master and the Margarita
van Mikhail Bulgakov
Juist?
|
|
|
Post by negoeie on Jan 5, 2005 6:57:25 GMT -5
Die tweede "the" is er teveel aan, want die Master is natuurlijk geen Margarita aan het drinken, maar voor de rest kan het ermee door
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 7:00:57 GMT -5
hiep hoi voor mij! een volgende vraag dan maar (hopelijk meer respons dan de voorbije dagen...) Het is net Kerstmis geweest: ons Jezusken is dan geboren zo'n 2000 jaar geleden. Ons jezusken heeft echter niet erg lang geleefd - dat weet iedereen: Pontius Pilatus heeft ervoor gezorgd dat hij aan een kruis werd genageld. Ook dat weten de meeste mensen waarschijnlijk wel. Op dat kruis stond bovenaan geschreven: INRI. wat betekent dit? (Pinkje - jij mag niet antwoorden - ik heb het je twee weken geleden al eens gezegd.)
|
|
|
Post by jankoko on Jan 5, 2005 7:31:11 GMT -5
En plotseling deed je vraag een belletje rinkelen. Aangezien ik nog van den ouden tijd ben ( zal wel - na Koert van De Goeie - den oudsten duiker zijn alhier ) zegt de musical Jesus Christ Superstar me nog iets. Heb het cassetje ( zo ging dat nog in die tijd ) gedraaid tot het helemaal uitgerekt was ( jaja, het voltooid deelwoord is correct ) en daarin komt op een bepaald moment bij de kruisiging : Jesus Christ, king of the Jews. Zou dat de vertaling van INRI kunnen zijn?
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 7:33:50 GMT -5
bijna, maar niet helemaal...
juist is Jezus ... koning van de joden... ofte Iesus ... Rex Iudaeorum
maar die N... , die staat niet voor Christus ---
je mag wel voor 3/4 een nieuwe vraag stellen
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 7:39:09 GMT -5
een kleine tip voor Jan Koko: uit welke stad was de brave man afkomstig? zet er "-emus" achter en je hebt het goede antwoord
(en trek er "-eth" eerst af)
|
|
|
Post by jankoko on Jan 5, 2005 7:42:58 GMT -5
ik wil helemaal het juiste antwoord niet geven. Ik ben helemaal tevreden met 3/4... Dus dan komt nu mijn 3/4 vraag :
Wie is in 1926.....?
( PS de makro bij Gent ligt in Eke-N....)
|
|
|
Post by Lucilius on Jan 5, 2005 7:49:55 GMT -5
.... Nazaremus ......
krijgen we nu het 4de 4de? ;D
|
|