|
Post by Lucilius on Dec 15, 2004 6:26:15 GMT -5
waarom niet nog eens een muziekvraag van mijnentwege... (kwestie van jullie allemaal te trainen voor één of andere muziekkwis...)
Wat hebben Blondie, Leonard Bernstein, Greenday, Men at Work en Ricky Martin met elkaar gemeen?
Uw tijd gaat nu in...
|
|
|
Post by jankoko on Dec 15, 2004 8:05:37 GMT -5
Ze maken allen muziek. Gesteld dat mijn antwoord juist is, dan nu de volgende vra......
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 15, 2004 10:40:26 GMT -5
Ze maken allen muziek. Gesteld dat mijn antwoord juist is, dan nu de volgende vra...... ;D je mag iets meer uitleg geven. Het antwoord moet bovendien niet te ver zoeken (ik ben ervan overtuigd dat het een makkelijke vraag is.) Hiep hoi!
|
|
|
Post by wobble on Dec 15, 2004 13:55:27 GMT -5
ze hebben allemaal haar? Damn, is het iets muzikaals? Lucilius is wel krak in het stellen van geweldige muziekquizvragen. Allemaal Joden? Ik ben zeker dat dat niet het geval is met Ricky Martin ;D Allemaal buitenlanders? Blondie is Brits, Ricky Martin iets Zuid-Amerikaans, Men At Work is Nieuw Zeelands, Greenday ... zijn die ook niet Brits? Damn... Een nummer? Pff. Of wacht! Blondie heeft een nummer Maria, Ricky Martin ook zoiets denk ik (iets dat lijkt op living la vida loca, maar anders), Men at work, zou kunnen, weet ik niet, en Bernstein, hier komt het piece de resistance, heeft West Side Story geschreven met als geliefden die hun liefde niet mogen consumeren: Tony en ... Maria! (met dank aan misses wobble) Is het juist?
|
|
|
Post by kwazulunatal on Dec 16, 2004 4:01:13 GMT -5
dag iedereen, ik heb me ook op het forum laten registreren en zal mijn best doen om bij te leren en wat vraagjes op te lossen.
Btw: bij deze vraag heb ik geen enkel idee
Ze zijn allemaal afkomstig uit een gezin met 3 kinderen?
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 16, 2004 6:33:36 GMT -5
Of wacht! Blondie heeft een nummer Maria, Ricky Martin ook zoiets denk ik (iets dat lijkt op living la vida loca, maar anders), Men at work, zou kunnen, weet ik niet, en Bernstein, hier komt het piece de resistance, heeft West Side Story geschreven met als geliefden die hun liefde niet mogen consumeren: Tony en ... Maria! (met dank aan misses wobble) Is het juist? applaus!!! vooral voor Misses Wobble! Een nieuwe vraag van Mister Wobble!
|
|
|
Post by wobble on Dec 16, 2004 8:01:11 GMT -5
(eindelijk een halve minuut tijd, het is precies alsof ik tijdens mijn verlof minder tijd heb om interessante dingen te doen op het internet)
Hoe noemde men in Engeland vrouwen die ijverden voor vrouwenkiesrecht? David Bowie heeft er ook iets mee te maken.
(het kan een uurtje duren voor ik terug ben, geen paniek.
|
|
|
Post by jankoko on Dec 16, 2004 9:03:00 GMT -5
sufragettes is het antwoord volgens de man die zich afvraagt hoe de mannelijke zwitsers dat opgelost hebben. Volgens mij is het stemrecht voor vrouwen daar ingevoerd in 1971 of zo.... Het Vlaams Behang er zou beter aan doen om naar ginds te verhuizen.
|
|
|
Post by jankoko on Dec 16, 2004 9:05:55 GMT -5
gesteld dat mijn antwoord juist is, komt hier de volgende vraag :
iedereen heeft vast wel eens pesto gegeten. Noem vier van de hoofdbestanddelen van deze heerlijke Italiaanse uitvinding.
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 16, 2004 9:08:40 GMT -5
ik kan er maar op drie komen... of is look ook onontbeerlijk?
(naast basilicum - olijfolie - pijnboompitten)
|
|
|
Post by wobble on Dec 16, 2004 9:33:41 GMT -5
De sufragettes it was! look zal er wel bij zijn denk ik
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 16, 2004 9:45:20 GMT -5
Omdat ik de autoriteit van Wobble nooit (en ik bedoel NOOIT - ook niet op de kwis maandag - fingers crossed) in vraag zou durven stellen...
... een nieuwe muziekvraag!
Iedereen kent de grootste kin ter wereld: R. van het groenige woud. Eén van zijn bekendste liedjes is 'Meisjes' dat hij zo ongeveer in de late jaren 70 voor de eerste keer uitbracht. Wat niet altijd geweten is, is dat hij ook (in een zeer beperkte oplage van ongeveer 300, en enkel op 7", bruin vynil als ik mij niet vergis) dat hij dus ook een franse versie van dit liedje heeft uitgebracht. (dat nu al lang niet meer te vinden is - ik blijf zoeken) De vraag: wat was de titel van de franse versie?
TIP: het is niet zoiets als 'filles'
|
|
|
Post by jankoko on Dec 16, 2004 10:03:21 GMT -5
beste allemaal, look zit er inderdaad wel in, maar er is nog een veel belangrijker bestanddeel. Ik werp de handdoek in de ring, want sommigen hebben alle tijd/zijn zo gehaast/vervelen zich zo dat de jury geen tijd heeft om zich uit te spreken. Ik geef toe dat ik er me ook al aan gewaagd heb, maar dan alleen als ik er 100% zeker van was. Alle succes en tot maandag....
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 16, 2004 10:05:29 GMT -5
dan vertrouw je al eens op wobble... ;D Sorry, meneer Koko. Jullie moeten de vorige vraag niet beantwoorden... ik zal weggaan...
|
|
|
Post by jankoko on Dec 16, 2004 10:11:01 GMT -5
pecorino-kaas merde
vwala
|
|
|
Post by jankoko on Dec 16, 2004 10:14:01 GMT -5
ter verduidelijking : pecorino-kaas is het antwoord op mijn vraag, "merde" is naar Lucilius gericht ( als antwoord evenwel )
|
|
|
Post by Lucilius on Dec 16, 2004 10:20:50 GMT -5
helemaal!
|
|