|
Post by gargamel on Dec 11, 2006 8:48:52 GMT -5
voor Toem!
|
|
|
Post by Toem on Dec 12, 2006 13:50:04 GMT -5
Om bij beloftes te blijven. Dit is Marika Lendl dochter van Ivan In welke sport is zij een beloftevolle speelster?
|
|
|
Post by nognegoeie on Dec 12, 2006 15:36:18 GMT -5
golf zoals haar papa (vandaag de dag) ?
|
|
|
Post by Toem on Dec 12, 2006 17:22:35 GMT -5
Yep
|
|
|
Post by nognegoeie on Dec 12, 2006 20:02:08 GMT -5
iets anders deze keer, een raadselke : putje winter ziet jantje aan de overkant van het water een boom met sappige pruimen als eieren zo groot, er is echter geen brug... wat is de oplossing ?
|
|
dogfather
kleuter
Don't ask what the dogfather can do for you... he wouldn't know
|
Post by dogfather on Dec 13, 2006 6:28:01 GMT -5
In de veronderstelling dat het een winter is zoals we die weliswaar in België zelden tegenkomen, maar wel zoals in the good old days dat het sterren uit de hemel vroor, vriesde dat het kraakte, da ge nie meer wist waar uwen neus stopte en de annex-ijspegel begon... zou Jantje moeten doen wa ge toen zonder problemen kon doen, al schuifelend zich een weg over de stevig bevroren rivier banen (oplossing 1) alwaar hij aangekomen moet vaststellen dat de sappige pruimen die hij uit de verte zag hangen enkel verdorde blaadjes zijn die door een speling van de natuur Jantje's dromen voor realiteit deden zien (sappige pruimen in putje winter, yeah right - oplossing 2)
|
|
|
Post by nognegoeie on Dec 13, 2006 14:42:52 GMT -5
dag dog, ik had volgende oplossing voorbereid voor het raadseltje, ge zult merken dat de overeenkomsten veelvuldig zijn (tot en met de volgorde van de mogelijke antwoorden) en je antwoord zo doende heel erg juist gerekend wordt a) putje winter, dus gevroren : jantje wandelt naar de overkant b) jantje is dronken of op andere wijze danig geintoxiceerd, want sappige pruimen hangen des winters niet aan de bomen ps : ik heb ook even een pim-pam-pet vraag overwogen, namelijk : noem een dier met een N ! als antwoord hierop verwacht ik dan (maar dat is te veel gevraagd, vrees ik) ; ne nond !
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Dec 20, 2006 6:09:42 GMT -5
"Jantje zag eens pruimen hangen...": het blijft een klassieker. De volledige tekst graag (allez, met de eerste strofe ben ik ook al content)
|
|
|
Post by kriemhilde on Dec 28, 2006 15:58:22 GMT -5
Jantje zag eens pruimen hangen o als eieren zo groot 't schijnt dat hij ze plukken wou schoon zijn moeder 't hem verbood
|
|
|
Post by wobble on Dec 30, 2006 11:44:37 GMT -5
was het zijn vader niet, die het hem verbood?
|
|
|
Post by kriemhilde on Dec 30, 2006 14:23:54 GMT -5
Een goed ouderpaar is het eens over de opvoeding. Jantje zal dus eather way naar zijn vijs krijgen.
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jan 2, 2007 6:24:17 GMT -5
't was wel degelijk zijn vader die 't hem verbood, in "de goeien ouwen patriarchalen tijd", waar 'flair' en 'elle' simpelweg Franse woorden waren die Jantje nie kende...
Maar omdat het Kerstmis is geweest, de kalkoen lekker was, het nieuwe jaar hééél goed ingezet werd, kunnen we dit - éénmalig - door de vingers zien (maar 't zal de laatste keer zijn, of die 'vijs' zal zich nog tegen u keren)
|
|
|
Post by kriemhilde on Jan 2, 2007 6:53:57 GMT -5
Jeej! Ik wil er meteen een vraag tegenaan gooien die er onlosmakelijk mee verbonden is. Jerom, de sterke vriend van Suske & Wiske, draagt in een bepaald album een eigen versie van bovenstaand gedicht voor. (Jantje zag eens pruimen hangen — eieren zo groot — wou plukken — mocht niet — was braaf — kreeg hoed vol.) In welk boek van onze dappere vriendjes dist hij die verbastering op?
|
|
|
Post by negoeie on Jan 2, 2007 8:21:24 GMT -5
Geniaal! Was dat niet in De Knokkersburcht?
|
|
|
Post by wobble on Jan 2, 2007 15:11:30 GMT -5
volgens mij "de spokenjagers". Als hij met zijn driewielertje aan het rondcrossen is en bij een oud vrouwtje een gedicht moet voordragen.
|
|
|
Post by kriemhilde on Jan 3, 2007 17:55:34 GMT -5
Ik moet je teleurstellen. Het driewielertje en het oude vrouwtje kloppen, maar je zit in het foute verhaal.
|
|
|
Post by wobble on Jan 4, 2007 9:30:57 GMT -5
of zou het "De ijzeren schelvis" zijn?
|
|