dogfather
kleuter
Don't ask what the dogfather can do for you... he wouldn't know
|
Post by dogfather on Jul 6, 2006 5:20:04 GMT -5
Het gaat hier weer traag vooruit, daarom: Walachije? (lap, nu moet ik zeker met een X afkomen, in de veronderstelling dat het just is... )
|
|
|
Post by fatal1ty on Jul 6, 2006 6:16:26 GMT -5
just,
X it is
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 7, 2006 5:47:06 GMT -5
Een Grieks vraagje dan maar, en een klassieker (in 2 betekenissen): X werd geboren rond 430 v.C., behoorde tot de vriendenkring van Socrates, en is vooral gekend als auteur van de Anábasis. Hierin staan zijn memoires aan een op een mislukking uitgedraaide expeditie in het Perzische binnenland door Griekse huurlingen, die door X na jarenlange omzwervingen veilig thuisgebracht werden. X in zijn beste jaren (ik ben vooral helemaal weg van de magnifiek krullende baard ):
|
|
|
Post by fatal1ty on Jul 7, 2006 9:11:32 GMT -5
nog een een schrijveraar: welke tijdgenoot van socrates schreef de Anábasis (lotgevallen van een troep huurlingen in perzie)? X is blijkbaar populair :-)
|
|
|
Post by moederschaap on Jul 9, 2006 7:21:07 GMT -5
Dat is zeer zeker Xenocrates!
(Ik bedenk alvast een vraag bij het antwoord Yoghurt...)
;D
|
|
|
Post by wobble on Jul 9, 2006 7:27:48 GMT -5
dat kan toch niet, Xenocrates leefde in de 4de eeuw vC, niet de vijfde
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 12, 2006 5:40:57 GMT -5
nog een een schrijveraar: welke tijdgenoot van socrates schreef de Anábasis (lotgevallen van een troep huurlingen in perzie)? X is blijkbaar populair :-) Oeps... maar blijkbaar niet zo populair dat de immer charmante moederschaap het bij het juiste eind 'placht' te hebben, dus daarom een vakantie-opfrissing (neigt precies naar 'vakantietaken') (en omdat ik dit forum nu niet vanbuiten ken en bijgevolg over het hoofd had gezien dat X reeds de revue gepasseerd had, maar soit) Hint speciaal voor moederschaap: eerste deel van eerste poging correct, tweede deel is deel van tal van muziekinstrumenten
|
|
|
Post by moederschaap on Jul 12, 2006 7:41:52 GMT -5
Xenofoon natuurlijk!
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 17, 2006 5:47:17 GMT -5
|
|
|
Post by moederschaap on Jul 17, 2006 10:04:18 GMT -5
wiehie! Welk goedje proberen deze dames te fabriceren? (opvallend ook hoe de coupe-casserolle in Israël zijn intrede heeft gedaan)
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 17, 2006 10:45:27 GMT -5
Omdat ik nie zo thuis ben in de Israëlische taal, een wilde gok: Yscrème ;D ;D (afgaande op da jongetje links zal het wel nie just zijn, want wie lust er nu geen Yscrème : Maar soit, ikken peinzen verder
|
|
|
Post by gargamel on Jul 18, 2006 3:05:22 GMT -5
Met een Y? Dat kan toch enkel Yoghurt zijn!!?
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 18, 2006 5:36:20 GMT -5
Hmmm, lijkt mij ook wel logischer, maar wie weet ;D Maar een mens kan soms nie verbergen wat hij het liefst zou hebben natuurlijk: I scream You scream Everybody wants Icecream ! ! !
|
|
|
Post by moederschaap on Jul 18, 2006 7:02:40 GMT -5
Met een Y? Dat kan toch enkel Yoghurt zijn!!? Yoghurt it is! Heel veel plezier met de Z!
|
|
|
Post by gargamel on Jul 18, 2006 9:11:40 GMT -5
Voor een keertje dus niet op zoek naar X, maar naar Z: Z is de vijfde stad van Kroatië. De stad telt een goeie 70.000 inwoners, ligt op een schiereiland en is een belangrijke haven- en industrieplaats. Z is tevens in het bezit van één van de grotere regionale luchthavens. De historische stadskern van Z is een belangrijke toeristische trekpleister in Noord-Dalmatië. Z is verder ook de thuishaven van één van de betere Europese basketbalteams.
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 20, 2006 5:23:13 GMT -5
En toen bleef het stil... Nu, Zagreb is het uiteraard niet, dus verblijdt ons met wat hints / rebusjes / ... - ik wil u wel ne keer zien goochelen ;D Vol spanning
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Jul 24, 2006 5:38:12 GMT -5
Breek de stilte... Breek de stilte...
Na wat Polé Polé-feestgedruis, een paar cocktails en wat licht verteerbaar amusement, een plotse ingeving om 3u 's morgens:
We gaan voor Zadar (aangezien er weinig rebus te bespeuren valt... zucht)
|
|