|
Post by moederschaap on Mar 28, 2006 8:12:55 GMT -5
Van Het Huisje van Liefde
|
|
|
Post by hik on Mar 28, 2006 8:19:08 GMT -5
|
|
|
Post by moederschaap on Mar 28, 2006 8:43:02 GMT -5
Aan wie schreef urbanus dit loflied (haar voornaam is voldoende)?
Sommige vinden van ni, ik ik vind van wel XXX is mooi en XXX is snel. Z' is maar amper zeventien, nog ni helemaal ontloken Maar je zult het zien, ze wordt het schoonste spook der spoken. Eerst hing ze aan m'n hielen, daarna aan m'n elleboog. Toen sprong ze in m'n ziel en nu zit ze in m'n oog.
Sommige vinden van ni, ik ik vind van wel XXX is mooi en XXX is snel
Een neusje lijk een regenboog en tandjes van glazuur En twee fluwelen oogjes achter haar brilmontuur Z' heeft een slanke ruggegraat, ze gaat naar de balletschool Z' is mager als een fonoplaat, XXX mijn idool
Ik zag haar op een foto als plechtige kommunikant In een smetteloos wit kleedje met een baksteen in haar hand Ze was toen al zo onnozel, der liep echt iets met haar mis Maar ze heeft iets dat me aantrekt en ik weet niet wat het is
Haar broer, een hele frisse knaap, houdt een oogje in de zeilen Dat ik niet met z'n zuster slaap alhoewel ik loop te kwijlen Ze is lekker als een pannenkoek, ik moet erover zwijgen Want de rode ridder in m'n broek is ni meer klein te krijgen
|
|
|
Post by hik on Mar 28, 2006 8:47:05 GMT -5
altijd gedacht dat ivonneke met een Y werd geschreven, zo leer ik weer iets bij.
|
|
|
Post by moederschaap on Mar 28, 2006 8:50:05 GMT -5
Laat u maar es goed gaan Hik!
|
|
|
Post by hik on Mar 28, 2006 9:12:31 GMT -5
Wie is X? X debuteerde met een ritzege in de Tour van 1963, maar moest de strijd na een zware val staken. In 1964 kende hij zijn grote doorbraak in de Tour en won hij twee etappes en de groene trui in de Tour. Ook won hij in Sallanches ook nog de wereldtitel. Nadat X in 1965 weer de groene trui had gewonnen, leek hij in 1966 op weg naar de eindzege in de Tour. Hij verspeelde echter in de etappe naar Turijn zijn gele trui aan Aimar en moest genoegen nemen met de tweede plaats. Vanaf dat moment was hij er van overtuigd, dat hij de Tour kon winnen. In 1967 bleef hij nog op de vijfde plaats steken, maar hij won wel weer het puntenklassement. In 1968 werd hij uiteindelijk de eerste Nederlandse Tour-winnaar. (dit gaat mij karma kosten)
|
|
|
Post by wobble on Mar 28, 2006 11:20:02 GMT -5
Jan Janssen!
|
|
|
Post by hik on Mar 28, 2006 11:26:09 GMT -5
op alle banken.
|
|
|
Post by wobble on Mar 28, 2006 12:18:54 GMT -5
uit welke film komt dit beeld? Het was voor de 13-jarige jongeman in mij een -ehm- verhelderend beeld...
|
|
|
Post by Lucilius on Mar 28, 2006 12:26:37 GMT -5
King Kong
veronderstel ik toch
|
|
|
Post by wobble on Mar 28, 2006 12:31:52 GMT -5
natuurlijk (ik kwam, naast Kamiel Kafka, niet meteen op een dubbele K)
|
|
|
Post by Lucilius on Mar 28, 2006 13:03:31 GMT -5
Wim Bulens en Guido Van Hellemont vormden samen (oorspronkelijk toch) een duo.
Later werd dat dan weer een trio. Zo zijn ze wel.
Wat is de artiestennaam van Wim en Guido?
|
|
|
Post by negoeie on Mar 29, 2006 10:17:47 GMT -5
Lamp en Lazarus. Van Lamp, Lazarus en Kris (De Bruyne), zou ik durven denken. De onverbiddellijke -er!
|
|
|
Post by Lucilius on Mar 29, 2006 10:33:03 GMT -5
applaus! Hulde! Staande ovaties! Bloemen en kransen!
|
|
|
Post by negoeie on Mar 30, 2006 2:52:24 GMT -5
applaus! Hulde! Staande ovaties! Bloemen en kransen! Cool! Welke hippe groep is dit?
|
|
|
Post by moederschaap on Mar 30, 2006 3:06:37 GMT -5
Nog nooit gezien, maar de mannen mogen zeker nog es terugkeren in de hunks-quiz! ;D (bijkomende quizvraag: hoeveel rollen alluminiumfolie waren nodig om de foto er hip en speejsie te laten uitzien )
|
|
|
Post by Lucilius on Mar 30, 2006 5:49:58 GMT -5
Mud!
That's right, that's right, ... I really love those tiger feet!
(of zit ik er echt kompleet naast?)
|
|