dogfather
kleuter
Don't ask what the dogfather can do for you... he wouldn't know
|
Post by dogfather on Nov 7, 2006 6:29:19 GMT -5
Allez, een gedeelde 7e plaats op zo ne specialen dag, da is ook nie vree speciaal he Maar bon, soit, de W dus: 'Willy's en Marjetten', 'Wiener Sängerknapen' en 'Wolfgang' zijn mogelijke antwoorden op mogelijke vragen, maar dat zou dan weer makkelijk zijn, daarom een héél makkelijke vraag Welke W is groot, wit en staat op nen heuvel
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Nov 8, 2006 6:15:32 GMT -5
Niemand? Een hintje dan maar: zoek het in de buurt van deze straat:
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 13, 2006 8:18:05 GMT -5
Oh oh oh! De W van de Hollywood-letters?
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Nov 14, 2006 6:11:55 GMT -5
At last Aan u de eer om een schitterende X uit de spreekwoordelijke duim te zuigen...
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 2:22:40 GMT -5
De X! Foutieve stand van het onderbeen waarbij dit in de knie ten opzichte van het bovenbeen naar buiten gebogen staat. Men spreekt eigenlijk pas van een bij een dubbelzijdige buiging. De rechte lijn, die normaal door de heup, knie en enkelgewricht gaat, valt bij deze aandoening buiten en naast de knie, en ook de binnenenkels raken elkaar niet meer omdat de voeten niet naast elkaar geplaatst kunnen worden.
|
|
|
Post by gargamel on Nov 15, 2006 5:40:29 GMT -5
Zouden het X-benen zijn?
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 6:07:56 GMT -5
Fantastisch! nooit gedacht dat iemand dat zou raden... ;D
|
|
dogfather
kleuter
|
Post by dogfather on Nov 15, 2006 6:08:55 GMT -5
Da dacht ik vanmorgen ook al, maar die Y liet ik toch liever aan my voorbygaan - tenzij Moederschaap natuurlijk iets helemaal anders, mysterieus vraagt...
|
|
|
Post by gargamel on Nov 15, 2006 7:04:02 GMT -5
Ik antwoordde dan ook alleen maar omdat ik al een Y-vraag in gedachten had Van wie is volgend nummer? It was the day when they put her on the cover They found the corpse in the back of a mercury They got her labtop picking all the numbers Trying to reach that they never meant to reach They called a top doc messing with the data Trying to help but they couldn't eventually She's a rough cut She's a tough top stuff
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 7:41:08 GMT -5
Net nog gehoord in Brussel Midi met Bob 'mjammie mjammie' Peeters: Yonderboi!
|
|
|
Post by gargamel on Nov 15, 2006 9:21:59 GMT -5
Aan u de eer om dit alfabet af te sluiten!
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 10:46:48 GMT -5
Vandaag bleek zowaar, helemaal onaangekondigd, een dag vol jeugdsentiment. Niet alleen luisterde ik de hele dag naar "Max don't have seks with your ex", maar ook hetgeen deze ochtend op de ontbijttafel kwam deed me mijmeren over vroeger ;D Jaha! We zoeken naar een merk van kaas. Als kind vond ik deze kaas altijd zo heel errug leuk omdat je er, 's morgens met je halve oogjes, geen korstjes van moest snijden. De kaasjes zaten ook allemaal apart verpakt in blinkende papiertjes die de ene keer al makkelijker open gingen dan de andere keer. Soms gingen de kaasjes ook mee in de brooddoos naar school
|
|
|
Post by negoeie on Nov 15, 2006 11:10:25 GMT -5
Zzzzzzzzzzzizzzzzzzzzzzzzzzz! Brrr, wat een vuiligheid.
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 11:23:20 GMT -5
Ziz vuiligheid? Sorry, maar met zo'n houding kan ik niet toestaan dat je de A krijgt! (nem)
|
|
|
Post by negoeie on Nov 15, 2006 11:28:19 GMT -5
Ook goed. Dan neem ik wel opnieuw de Z. De X ( זיז Uit te spreken als Xxxx) is een Hebreeuws fabeldier, een vogel die zo groot is dat als hij in het midden van de oceaan staat, het water slechts tot zijn knieën komt. Zijn vleugels zijn zo groot, dat ze de zon kunnen verduisteren. Ze beschermen de aarde tegen de zuidelijke stormen. Eens viel er een ei van de X op de grond, ze had het weggegooid omdat het rot was. De vloeistof uit het ei overstroomde zestig steden, en de schok van het vallende ei brak driehonderd ceders. De X wordt ook wel Renanim, Sekwi en "zoon van het nest" genoemd: de eieren worden niet uitgebroed door de moedervogel, maar aan hun lot overgelaten. X wordt ook wel de koning van de vogels genoemd, zoals Leviathan de koning van de vissen is en Behemot de koning van de zoogdieren. God zou elke herfst de vorm van deze grote vogel aannemen, om de roofvogels de waarschuwen. Zij mogen geen kleinere vogels vernietigen, anders zal X hen van de aardbodem wegvagen. De X zou één van de soorten vlees zijn die de mensheid wordt geserveerd bij hun laatste maal. Zijn naam heeft het ook te danken aan zijn vlees, dat een grote verscheidenheid aan smaken biedt. Het smaakt zus, het smaakt zo: in het Hebreeuws zeh. Een belangrijke bron voor de overleveringen rond de vogel X wordt met name in Vajikra Raba 32 of Leviticus Raba 32 genoemd, waar de vogel wordt genoemd. Vajikra Raba is een gedeelte van de Raba Midrasj en werd in de 5e-6e eeuw geschreven. Voor vermelding van de X in de psalmen wordt verwezen naar psalm 50: 11 en psalm 80:14. De Nederlandse vertalingen vertalen hier met wild des velds of wat zich beweegt in het veld en ondersteunen de interpretatie van X als grote vogel niet. Wat is X?
|
|
|
Post by moederschaap on Nov 15, 2006 11:29:49 GMT -5
De Ziz! (ik kwam hem tegen bij het zoeken naar een fotootje van lekkere ZIZ-kaas)
;D
|
|
|
Post by negoeie on Nov 15, 2006 11:46:42 GMT -5
Damn! (Ik kwam die trouwens op dezelfde manier tegen ) Allez, 't is weer aan jou.
|
|