|
Post by wobble on Oct 19, 2004 1:22:25 GMT -5
Heeft er iemand een oplossing voor de drukte op de quiz? Stinkbommen? Nummertje trekken? Schoenlepel?
|
|
|
Post by eLMO on Oct 19, 2004 2:10:02 GMT -5
Enkele ideekes : - Enkel supermoeilijke kwissen om iedereen af te schrikken ;D - De tafelkes voorbehouden voor de eerste 5 ploegen uit de rankschikking En nog een vaststelling voor de Koloniale Loterij : Astro is veel plezanter dan Presto!
|
|
|
Post by jankoko on Oct 19, 2004 2:14:13 GMT -5
Vooral dat van die gereserveerde tafeltjes zou aanslaan. Vraag maar aan Shadaim.... ;D
|
|
Mao
baby
|
Post by Mao on Oct 19, 2004 3:33:09 GMT -5
Ideetjes: Groot scherm in het restaurant waar we mee kunnen kwissen, plaats en tafeltjes genoeg :-) Ik begrijp dat het niet echt mogelijk is om een tafeltje te reserveren, mr voor de mensen die een tafeltje willen, het café is al van voor 21u geopend en iedereeen is vrij om zich dan al een tafeltje te komen toeeigenen. Ik kan je garanderen dat er dan nog eentje vrij is!!! Maar toch bedankt aan de mensen dat ze onze twee stoelen netjes aan de kant gezet hebben.
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 3:36:28 GMT -5
Eigen vouwtafeltje meebrengen? De avond voor de quiz al gewapend met thermos en parasol voor de deur van het kaffee komen zitten? Uw naam op uw stoel schrijven? Quiz in de Vooruit (in het kaffee uiteraard)?
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 3:48:25 GMT -5
En nu serieus: Omdat het niet meer werkbaar is met meer dan 20 ploegen (enkel dankzij een bovenmenselijke inspanning kunnen de antwoorden verbeterd worden, punten ingegeven en het einduur van de quiz beperkt) beperken we het aantal deelnemende ploegen vanaf nu écht tot 20. Vol is vol. Maar, om te vermijden dat iedereen zich al om 8u 's morgens komt inschrijven: enkele voorstellen. 1. De eerste vijf ploegen in de ranking mogen sowieso deelnemen. Ook al schrijven zij zich pas om 22u00 in. Opgelet: als deze ploegen te laat zijn (na 22u00), vervalt hun inschrijvingsrecht. Dan kunnen ze aanschuiven bij de rest van de ploegen. (over het reserveren van tafeltjes gaan we niet verder zeveren); 2. We voorzien 10 plaatsen voor ploegen die in de ranking staan, en 10 plaatsen voor ploegen die occasioneel deelnemen. Het is eigenlijk nogal fair dat "vaste" ploegen een teentje voor krijgen; 3. We werken met inschrijvingen vooraf; 4. Elke ronde vallen de twee laatste ploegen af (op deze manier kan er meteen ook niet meer "gespeeld" worden voor het verliezerskrabbiljet); 5. First come, first served, pech voor wie te laat is; 6. We beroven de lokale beenhouwer van zijn nummertjesmachine. Er zijn 20 nummertjes. Wie een nummertje heeft doet mee; 7. Wie het grootste aantal pinten drinkt mag meedoen. ; 8. Er komen extra juryleden, verbeteraars, puntentellers, in-de-gaten-houders-dat-er-niet-gefoefeld-wordt, barmannen, garçons... en we openen het restaurant er bij; 9. We wachten tot het probleem zichzelf oplost. Andere (werkbare) voorstellen, be my guest...
|
|
|
Post by eLMO on Oct 19, 2004 3:56:28 GMT -5
Dit lijken me goeie voorstellen op punt 4 na. Bedoel je daarmee dat als het een beetje tegenzit, dat de kwis dat al na de 1ste ronde kan afgelopen zijn? Dit gaat het aantal occasionele ploegen heel snel doen dalen vrees ik.
Wij gaan in elk geval via punt 7 onze deelname proberen te verzekeren ;D en volgende keer nog wat vroeger komen wat ook het alcoholgebruik bevordert
|
|
|
Post by wdooster on Oct 19, 2004 4:14:59 GMT -5
voorstel 5 lijkt mij nog steeds het beste, al kan ook het eerste ons (voorlopig toch zolang we zelf bij de eerste 5 staan) wel bekoren.
Maar soit waarom legt ge geen lijst in de kokodril achter den toog (mssch kan Jan dat doen) de avond van de quiz zodat iedereen als hij binnenkomt zijn naam al kan (laten) invullen (1 ploeg per persoon in te schrijven vanzelfsprekend en Wim moet dat dan maar overtypen en de mensen laten betalen als hij toekomt). Zo is het principe van first come first served alvast gewaarborgd en niet dat van wie het best kan drummen..
Toch raar hoe zelfs succes al een probleem kan worden ;D
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 4:15:31 GMT -5
punt 4 komt niet van mezelf, maar van een quizploeg. Ik geloof dat de letterlijke omschrijving van het voorstel was: "ge moet het maar weten als ge niet slim genoeg zijt". Het is cru, maar eigenlijk kan ik er wel begrip voor opbrengen. En inderdaad, het aantal occasionele ploegen zal snel dalen, maar was dat niet zo'n beetje het beginpunt van dit topic? Zodra het probleem zich oplost kunnen we weer maatregelen gaan afschaffen, natuurlijk.
|
|
Mao
baby
|
Post by Mao on Oct 19, 2004 5:13:26 GMT -5
Ik ben persoonlijk tegen punt 4!
Ik vind het super dat er ploegen zijn die voor de fun komen meespelen, maar die er wel +- telkens bij zijn!
Ik blijf erbij dat het voor het plezier moet blijven en mensen uitsluiten omdat ze voor die ronde de laagste punten gehaald hebben vind ik een beetje ridicuul!
En wat doe je dan aan de overbevolking bij het begin van de kwis...
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 7:26:41 GMT -5
Maar soit waarom legt ge geen lijst in de kokodril achter den toog (mssch kan Jan dat doen) de avond van de quiz zodat iedereen als hij binnenkomt zijn naam al kan (laten) invullen (1 ploeg per persoon in te schrijven vanzelfsprekend en Wim moet dat dan maar overtypen en de mensen laten betalen als hij toekomt). Zo is het principe van first come first served alvast gewaarborgd en niet dat van wie het best kan drummen.. Toch raar hoe zelfs succes al een probleem kan worden ;D Jan is erg lui hoor. ;D Het is inderdaad raar dat zelfs succes een probleem kan zijn. Het doet een quizmaster natuurlijk wel een beetje gloeien van trots.
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 7:27:25 GMT -5
Ik ben persoonlijk tegen punt 4! Ik vind het super dat er ploegen zijn die voor de fun komen meespelen, maar die er wel +- telkens bij zijn! Ik blijf erbij dat het voor het plezier moet blijven en mensen uitsluiten omdat ze voor die ronde de laagste punten gehaald hebben vind ik een beetje ridicuul! En wat doe je dan aan de overbevolking bij het begin van de kwis... Geboortebeperking? Met een nickname als de jouwe kan dat geen probleem zijn Tja, het is moeilijk. Ik zeg ook niet dat we zo'n dingen gaan doen hoor, wellicht lost het probleem binnen enkele weken vanzelf op. Studenten die moeten studeren en zo .
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 7:28:37 GMT -5
Ik heb trouwens gemerkt dat er nog plaats zat was in de toiletten.
|
|
|
Post by eLMO on Oct 19, 2004 7:33:39 GMT -5
Ik heb trouwens gemerkt dat er nog plaats zat was in de toiletten. Ge moest er alleen nog geraken als ge van voor in 't café zat
|
|
|
Post by wobble on Oct 19, 2004 7:45:21 GMT -5
voorstel 5 lijkt mij nog steeds het beste, al kan ook het eerste ons (voorlopig toch zolang we zelf bij de eerste 5 staan) wel bekoren. De ranking al gezien? Niet goed he, jongens... Een overwinning zou eens goed kunnen doen.
|
|
ciesvandekwis
foetus
Crime doesn't pay, but the hours are OK.
|
Post by ciesvandekwis on Oct 19, 2004 8:23:40 GMT -5
't was erg gezellig in 't Zwart Gat hoor: plenty plaats aan de toog en helemaal niet drummen om aan een pint te geraken. Waarom hangen we daar geen groot scherm en nemen we daar live mee aan de kwis? Met de huidige technologie een fluitje van een cent!
|
|
|
Post by jankoko on Oct 19, 2004 9:20:52 GMT -5
Als Bart een procentje van zijn verkoop afstaat, ben ik alvast akkoord. Laat ons eerlijk zijn, hoe voller het kaffee zit, hoe liever ik het heb, maar ik stel mijn veto tegen alles wat naar uitsluiting wegens foute antwoorden, niet in de top 5 staan en dergelijke ruikt. Het moet een spel blijven en geen strijd worden. Voor diegenen die het echt te druk vonden, er was dus nog plaats in 't Zwart Gat, maar dan neem je er wel het gezelschap van toog-psycholoog Cies bij. Dan toch maar een blad achter de toog, waarbij eerst iets besteld en dan pas ingeschreven wordt. Ik heb er geen zin in tientallen mensen te zien opduiken om zich in te schrijven, daarna te zien verdwijnen naar andere oorden en dan om 22.15 aan te komen met de bede om de eerste drie vragen te herhalen. Fairplay in beide richtingen, neen?
|
|